Вихід в онлайн значно пришвидшив розвиток нашого бізнесу. Досвід підприємства Онікс
Перед будь-яким ювелірним бізнесом стоять складні завдання. Потрібно не лише побудувати досконалу систему управління компанією, а й створювати щораз кращі за якістю та естетикою вироби, аби завжди залишатися у полі зору клієнтів.
Як поєднувати ефективне управління з творчістю та дизайном?
За допомогою яких інструментів можна навести лад у процесах?
Що може стати поштовхом для створення нового бренду?
Розповів Денис Рейтель, співвласник сімейного бізнесу
торговельної марки “Онікс”.
“Онікс”, підприємство замкненого типу – одночасно й виробник, і продавець власної продукції. Ми працюємо на ринку вже 28 років і за цей час досягли значного рівня розвитку, стали впізнаваними й полюбилися клієнтам з усієї України. А починалося все з ювелірного підприємства та крамниці у Хмельницькому. Саме з того часу, з перших днів заснування ми дотримуємося суворих правил і високих стандартів як у виробництві, так і в ставленні до клієнтів, та дбаємо про кожну деталь у бізнесі.
Зараз у нас є склад готової продукції, магазини в містах Хмельницької області та ювелірна крамниця у Києві. Живе спілкування з клієнтами сприяє продажу, адже кожному хочеться потримати прикраси в руках, уважно їх роздивитися, приміряти й уже потім придбати для себе або в подарунок.
Але сучасний бізнес неможливий без продовження в онлайні. Тож уся продукція “Онікс” продається ще й у двох інтернет-магазинах, а також на майданчиках prom.ua, rozetka та OLX, і сумарно товарообіг в онлайні перевищує продаж в офлайн-магазинах. А деякі вироби можна купити лише в інтернеті.
Перед запуском онлайн-бізнесу платформу для створення сайту ми шукали доволі прискіпливо, бо дуже хотіли, щоб інтернет-магазин “Онікс” був привабливим і вишуканим. А ще – мав надійний, гнучкий та зручний функціонал. Адже ми як керівники бізнесу розуміли, що робота з наповненням та адмініструванням сайту не повинна заважати відвідувачам обирати собі прикраси.
Після рекомендацій, гарних відгуків та особистого вивчення CMS ми обрали Бітрікс. Такому рішенню сприяли наявність зручної адмінпанелі, доступне та зрозуміле меню. Адже на той час, коли ми тільки запускали сайт, ще не було розповсюджених інструментів для інтеграції з сайтом, і наші менеджери для опрацювання замовлень чи наповнення контентом повинні були постійно користуватися адмінпанеллю.
Вихід в онлайн пришвидшив розвиток нашого бізнесу. Ми почали розвивати мережу магазинів у регіонах України, тобто паралельно відкривали ювелірні крамниці, покращували логістику та вкладали кошти й зусилля у вдосконалення інтернет-магазину. Постала потреба оптимізувати роботу. Тож ми почали пошуки інструментів, які б забезпечили злагоджені процеси для всієї нашої інфраструктури.
Я чимало консультувався з іншими бізнесменами. Вони часто згадували Бітрікс24, тому ми вирішили інтегрувати систему для себе і придбали коробкову версію, оскільки для бізнесу нашого масштабу хмарного сервісу було вже замало.
Першим завданням стала оптимізація роботи відділу продажу. Бо, по-перше, менеджерам було важко працювати з адмінпанеллю сайту, по-друге у нас з’явилися кабінети на сервісах prom.ua, rozetka, за якими також треба було стежити. По суті, завдання були доволі однотипними, але забирали багато часу та сил. Електронні таблиці не сприяли ефективній роботі відділу продажу та працівникам складу, тож треба було знайти оптимальне рішення. І в нас були великі надії саме на Бітрікс24.
Ми придбали коробкову версію, тож фактично у нас були розв’язані руки: ми могли налаштувати програму суто під свій бізнес, навіть якщо якийсь функціонал не був передбачений у продукті одразу. Допомогли нам у цьому фахівці з “Авіві”, компанії-партнера “Бітрікс24”.
Наш сайт та всі торгові майданчики ми інтегрували із CRM-системою. Це дало змогу розвантажити та оптимізувати роботу відділу продажу, і всі замовлення автоматично почали збиратися в одне місце – на портал компанії. Відпала потреба заходити в “адмінку” сайту й відвідувати кабінети інших сервісів. Більше того: двостороння інтеграція Бітрікс24 дозволила не лише отримувати, а й передавати дані, тож навантаження на менеджерів різко зменшилося.
Також ми налаштували під себе картку угоди, зокрема розробники з “Авіві” додали можливість прикладати до картки зображення. Тепер наші фахівці одразу бачать світлину придбаного виробу. Це стало особливо корисним для працівників складу, яким під час збирання замовлення тепер можна орієнтуватися не тільки на код товару, а ще й на зображення, що вплинуло на швидкість обробки та майже унеможливило помилки.
Усе це покращило наш бізнес, а єдиний віртуальний простір для роботи компанії в цілому сприяв розвитку. Впровадження Бітрікс24 доповнило розпочатий раніше вихід в онлайн, а тісна співпраця з командою “Авіві” дала змогу створити найбільш ефективні рішення саме для наших завдань.
Впровадження Бітрікс24 дало нам перевагу над конкурентами та суттєво збільшило прибуток від продажу, тож у нас з'явилася можливість акумулювати капітал та масштабувати бізнес. Ми вирішили зайняти нішу молодіжних прикрас. Так з'явився новий бренд «MØNO».
Для його просування нам був потрібен ще один унікальний сайт, який би відповідав смакам нової аудиторії й технічно був на тому ж високому рівні, що й сайт “Онікс. Цей магазин ми створили з нуля, також на CMS Бітрікс. Увесь процес – від проектування й макетування до розробки, оптимізації та інтеграції вже з наявним Бітрікс24 – доручили “Авіві”. Тепер у «MØNO» є гарний та зрозумілий користувачам інтернет-магазин, де втілені сучасні UX-тренди.
З появою нового бренду роботи нашим менеджерам додалося, але це не стало для бізнесу критичним, адже із замовленнями вони теж працюють у Бітрікс24, як і для “Онікс”. Усі покупки маркуються та розподіляються на відповідальних менеджерів. Команді легко орієнтуватися серед замовлень, тож робота з новим брендом не створила додаткових клопотів.
Досвід показує, що сучасні технології є чудовим імпульсом для розвитку. Зараз основний дохід нашому ювелірному підприємству забезпечує саме онлайн, а будь-яке масштабування, як ми самі переконалися, проходить відносно легко. Тож ми плануємо нарощувати потужності й розвиватися далі.
На цьому шляху досить важливою є допомога партнерів, оскільки ми, ювеліри, вміємо робити гарні прикраси, а вони, IT-фахівці, вміють втілювати всі бізнес-процеси у програмному коді. Разом ми перенесли наш бізнес на якісно новий рівень. І тепер дороги назад немає — ювелірне підприємство “Онікс” продовжує підкорювати серця справжніх поціновувачів виробів із дорогоцінних металів та каміння.