Главная страница

Відгуки

Як вирости у 2-3 рази за ключовими показниками і зберегти відкритість процесів: досвід Moneyveo

У 2013 році на українському ринку з'явився стартап Moneyveo, який вперше дав українцям можливість отримувати позики через інтернет і цим назавжди змінив вітчизняний ринок кредитування. CEO компанії Moneyveo, Михайло Лизанець, розповів про автоматизацію бізнес-процесів і внутрішніх комунікаціях, які дозволяють компанії оперативно обслуговувати близько 70 000 заявок на кредит на місяць.


НАШ СПІВРОЗМОВНИК:
Михайло Лизанець
СЕО Moneyveo

Ми зареєстрували компанію Moneyveo у січні 2013-го, а перший кредит був виданий вже в листопаді. Тоді нас було всього 10 чоловік. За 4 роки активної роботи ми виросли до 100 чоловік у штаті, маємо понад 140 000 постійних клієнтів і встигаємо обробляти близько 70 000 кредитних заявок на місяць. При цьому більше 90% клієнтів отримують рішення по кредиту протягом 2-х хвилин, а гроші зараховуються миттєво.

Нам вдалося запустити онлайн-сервіс, який дозволяє українцям отримувати кредити (від 50 до 15 000 гривень) на банківську карту цілодобово і без вихідних. Система сама автоматично приймає рішення і робить це надзвичайно швидко, буквально за лічені хвилини. У разі позитивного рішення гроші миттєво відправляються на рахунок позичальника. Навіть якщо людина отримала відмову, то можна спробувати звернутися до нас повторно. Ми постійно вдосконалюємо свою систему прийняття рішень. 

Але для зростання бізнесу недостатньо фокусуватися тільки на клієнтському сервісі. Потрібно приділяти чимало уваги і бізнес-процесам в компанії. У певний момент ми зрозуміли: якщо зараз не підняти внутрішні комунікації на новий рівень, не зробити роботу зрозумілою і прозорою для кожного співробітника, - почнеться внутрішній хаос. Ми будемо затягувати терміни проектів, втрачати клієнтів, що в майбутньому призведе до проблем і збитків. Тоді ми зайнялися пошуком відповідного онлайн-рішення.

- Як проходив вибір і тестування системи?

Ключовими факторами для нас стали мова і доступність інтерфейсу. Це було вкрай важливо, щоб систему в короткі терміни міг засвоїти співробітник будь-якого відділу, незалежно від його технічної підготовки.

Ми спробували кілька рішень і підходів. У SharePoint виявилося незручно управляти завантаженням людей - незрозуміло, хто зараз вільний і може зайнятися новим завданням, а хто вже зайнятий іншими справами. Jira, яку ми користувалися досить довго, безумовно, більш технологічна, але що легко освоїть технічний фахівець, не завжди потрібно, наприклад, фінансовому відділу. Які технічні рішення потрібні бухгалтеру? Побачити свої завдання і свій календар - зачасту нічого більше. Тому ми зупинилися на сервісі "Бітрікс24", який служить нам універсальним внутрішнім інструментом вже більше 2,5 років. Щодня ми використовуємо календар, завдання, файлове сховище, робочі групи, чат і аналітику.    

-  Які завдання і цілі були у компанії?

У першу чергу нам потрібно було впорядкувати наші бізнес-процеси - наприклад, налагодити взаємодію між відділом маркетингу і бухгалтерією.

Показовою стала робота над бонусною програмою для наших клієнтів. Ми вирішили якось заохочувати позичальників, які брали в Moneyveo кілька кредитів. Створили одну велику задачу, розділили її на підзадачі і відстежували, як програма працює з технічної точки зору, наскільки вона ефективна для маркетингових проектів. Ми відзначили, наскільки зручно дробити проект на підзадачі, створювати всередині обговорення, круглі столи тощо. У ній легко зорієнтуватися, хто зайнятий, хто може брати участь в обговоренні, як просувається робота над проектом, хто і за що відповідальний. Як тільки приймалося рішення, його реалізацію доручали програмістам, потім підключався дизайнер, далі - біздев, потім все це передавалося в виробництво і люди отримували свої чашки, футболки і все, що їм належало за бонусною програмою.

- З якими труднощами зіткнулися при впровадженні?

Тут все як завжди: частина людей загорілася і підтримувала запуск, наприклад, маркетологи і юристи, а фінансовий відділ переключався на нову платформу дещо неохоче. Оскільки ми вже вирішили, що "їдемо цими рейками", через деякий час на "Бітрікс" перейшли всі співробітники. У підсумку задоволені всі. Якщо запитати найбільших противників запуску, чи варто перемкнутися на колишній режим або спробувати що-небудь інше, - це викличе тільки здивування.

Щоб впровадження пройшло максимально успішно, на старті ми зібрали групу з кількох людей і запропонували їм розпочати тестувати програму. Вони стали першими адептами сервісу і потім пропагували його в компанії. Паралельно ми проводили невеликі майстер-класи і потроху навчали людей.

- Як побудована робота з системою в компанії?

У нас в компанії працює майже 100 чоловік. Щоб обговорити якесь питання, раніше нам доводилося висмикувати співробітників з робочого процесу, а зараз відразу дивимося, хто з потрібних фахівців вільний. Це дозволяє оперативно створювати робочі групи, збирати відразу кілька відділів, обговорювати проблеми та знаходити рішення. 

Я як керівник маю швидкий доступ до всіх проектів і процесів у компанії. Буквально у кілька кліків можу оцінити показники роботи різних підрозділів, виявити проблеми, просто прочитавши всі коментарі, які є у завданнях. Я бачу пульс компанії, а значить, можу планувати і прогнозувати розвиток. Очевидно, що якщо всі завдання закриваються, дедлайни не порушуються, - компанія працює ефективніше.

- Які у вас плани на майбутнє?

За 2017 рік ми плануємо вирости у 2-3 рази за своїми ключовими показниками, поліпшити наш продукт (миттєві кредити онлайн) і активно розробляти нові послуги. Наприклад, плануємо запуск кредитування по СМС, окрему програму із надання позик малому і середньому бізнесу. При такому швидкому зростанні, «Бітрікс24» нам дуже допомагає тим, що робить усі процеси прозорими. Я завжди в курсі того, що відбувається і можу відслідковувати поставлені KPI. До того ж ми не переживаємо, що щось забули або недопрацювали. На даний момент для нас це найкраще рішення, яке дозволяє максимально оперативно вирішувати щоденні робочі завдання.

Повернення до списку