Бітрікс24 ефективний і вартий інвестицій:
досвід BOO!ua

BOO!ua – маркетплейс вживаних товарів з історією, де можна придбати вживані речі за розумною ціною. Тут продається практично все: від техніки і ювелірних прикрас, до дитячих візочків та музичних інструментів. Більшість процесів на цій платформі автоматизовані через Бітрікс24 та інші сервіси.

  • Чому в BOO!ua діджитал-інструменти є пріоритетними? 

  • Які процеси маркетплейсу не потребують людського втручання? 

  • Навіщо компанії потрібна CRM? 

Розповідає керівник проекту BOO!ua — Іван Радько.

BOO!ua – бізнес з унікальною для України моделлю. Аналоги є у світі, проте вони орієнтовані на купівлю-продаж вживаних товарів фізичними особами. Продавці ж нашого маркетплейсу – тільки компанії. 

boo-2.jpg
Ідея BOO!ua зародилася в мережі ломбардів «Благо». Спочатку платформа була онлайн-каналом для реалізації заставного майна. Згодом проектом зацікавилися різні типи бізнесу, які шукали зручні можливості продажу уцінених товарів, зокрема великі рітейлери і сервісні центри. В них є сегмент товарів, які вони не могли виставити на продаж у магазині і мали або утилізувати, або продати через ломбарди чи інших ритейлерів. З новими клієнтами  BOO!ua став самостійним проєктом.


Представники ритейлу, сервісні центри, ломбарди й інші юридичні особи можуть продати на BOO!ua товари з невеликими дефектами, пошкодженою упаковкою, вітринні зразки, повернені та уцінені, вживані вироби. Купити може будь-хто. Так речі, якими ще можна користуватися, не засмічують довкілля, а знаходять нового власника. 

Довели інвесторам, що Бітрікс24 ефективний

У BOO!ua діджитал-інструменти впроваджувались з самого початку проекту. Наш бізнес безпосередньо пов'язаний з IT, тож було б дивно, якби ми вели клієнтів у блокнотах чи табличках. Коли обирали систему для ведення клієнтів та процесів всередині компанії, то мали кілька варіантів. Розглядали Бітрікс24, bmp'online (нині Creatio – ред.) та інші. Спочатку думали встановлювати bmp'online, оскільки наш холдинг працює з Terrasoft. Цей варіант відкинули через вартість: BOO!ua був стартапом і мав обмежений бюджет. Зупинилися на Бітрікс24 через найкраще співвідношення ціни, можливостей, легкості та швидкості впровадження. Вже за два-три тижні сформували й запустили в системі перші процеси. 

Впроваджували все, так би мовити, на два фронти. Сайт на платформі «Бітрікс24 Управління сайтом» нам розробили партнери «Бітрікс24», а CRM-систему налаштували силами штатних фахівців. Він створив бізнес-процеси, воронки, інтеграції, сповіщення, роботів. Спільно допрацювали й налаштували все під потреби проекту.

Починали з хмарної версії, і на її прикладі довели засновникам, що Бітрікс24 – ефективний, і можна інвестувати у його більш широкі можливості. Вже після цього перейшли на коробкову версію.

Зараз наша Бітрікс24.CRM – центральна система, у якій зібрана вся інформація про наших клієнтів і замовлення. Вона інтегрована з Power BI (сервіс для бізнес-аналітики – ред.), де зберігаються сотні звітів, що оновлюються кілька разів на день.

У CRM ведемо і компанії, що продають, і покупців 

Найбільше ми користуємося саме CRM. У ній вже десятки воронок для постачальників зі своїми процесами та сотнями додаткових полів. Менеджерам не потрібно контролювати кожен етап, все автоматизовано. CRM-система інтегрована із сайтом, B2B-кабінетами (персональними кабінетами компаній-продавців – ред.), платіжними системами, логістичними партнерами, VIBER, Telegram, та іншими сервісами. 

У CRM є низка процесів, які допомагають працювати з покупцями. Наприклад, якщо клієнт замовив щось на BOO!ua з оплатою онлайн, але не сплатив, йому через певний час надійде нагадування. CRM інформує клієнта про статус замовлення. Повідомляємо також, що посилка вже очікує на пошті, незалежно від того, чи сповістив про це сам поштовий оператор.

28701509_214575782612685_2867931130207493426_o.png

Всі внутрішні процеси також заведені в Бітрікс24 – починаючи із завдань і завершуючи фінансовими операціями та документообігом. Наприклад, для роботи з командою налаштована видача мотиваційних карт (звіт для HR-відділу), оформлення відгулів і відпусток, узгодження платежів для всіх працівників і підрядників, звільнення. Останнє взагалі відбувається автоматично. Щойно працівник повідомляє, що звільняється, без участі менеджера формуються заявки на підписання обхідного листа, деактивацію облікових записів тощо. 

Протягом місяця наша команда виконує близько сотні різноманітних завдань. Їх узгоджують керівники підрозділів через бізнес-процеси. Тільки після цього фахівці отримують завдання, планують виконання і беруть в роботу.

Розгалужена система бізнес-процесів створена і для партнерів BOO!ua – продавців. У кожної компанії – свої клієнти, історія взаємодії з ними, акції й маркетингові активності.

Нові партнери потрапляють на маркетплейс через CRM

Усі компанії, які хочуть продавати на BOO!ua, після спілкування з консультантом переходять у систему. На сайті є заявка «Стати партнером» - це CRM-форма, яка веде контакт у Бітрікс24. Щойно представник компанії її заповнить, у CRM створюється картка ліда (потенційного клієнта – ред.), яку обробляє менеджер. Після цього партнер отримує лист-вітання з деталями співпраці.

Якщо партнер згоден з умовами, ми надсилаємо йому розширену форму, куди він вносить реквізити, інформацію про бізнес, товари, обсяг тощо. За цими даними запускається процес додавання продавця на майданчик. Починаємо з підписання договору, а далі працюємо з товарами – затверджуємо асортимент, тарифну сітку та публікуємо оголошення про продаж.

Після розміщення товарів ми спільно з компанією-продавцем працюємо безпосередньо над продажами: рекламуємо товари, просуваємо, заохочуємо купувати. Всі товари, реклама і трафік йдуть через наш сайт, а кожне замовлення – вдале і невдале – зберігається в CRM.

Щойно покупець додає товар у кошик, у системі створюється угода. Починається робота з воронкою. Певні замовлення ми додатково підтверджуємо, деякі  автоматично передаються постачальнику. 

Факт закриття замовлення, успішного чи ні, ми контролюємо щоразу. В нас є розгорнута аналітика по відмовах: детально аналізуємо, чому клієнт відмовився або чому постачальник не виконав замовлення тощо. Все моніториться в Power BI за двома десятками характеристик. Аналізуючи ці дані, ми допомагаємо постачальникам поліпшити процеси.

Карантин змусив компанії переосмислити канали збуту і прийти на BOO!ua

91019488_683246799078912_4263307464268578816_n.pngКоли у світі почалася пандемія, багато компаній звернули увагу на онлайн-комерцію. У нас зрушили з місця переговори про співпрацю, які відкладалися місяцями. Мережі знайшли і бюджети, і час, тож ми за два тижні завели на BOO!ua ще 6-х серйозних партнерів. Попит серед покупців також зріс. Особливо затребуваними стали мобільні девайси, комп'ютери, приставки, телевізори і компактні засоби пересування.


Коронакриза показала, що бізнесу потрібні цифрові інструменти. Очевидно, що за діджіталом майбутнє, треба адаптуватися до нової реальності. Проте в більшості українських компаній є така особливість, вони починають цікавитися автоматизацією тільки тоді, коли все вже починає розвалюватися або команда не може впоратися з обсягами роботи. Буває, що у компанії загубилися всі контакти клієнтів або менеджер звільнився і забрав базу з собою. Чому не спробувати зробити все правильно із самого початку? Як показує досвід BOO!ua, це заощаджує купу часу й ресурсів. Треба лише вчасно усвідомити, що автоматизація – це конкурентна перевага.


Баннер для кейсов.png

Повернення до списку