Як Бітрікс24 допоміг «Артвайнері»
в розвитку
нового каналу продажів


«Артвайнері» — єдиний в Україні та найбільший у Східній Європі завод з виробництва ігристих вин. Сьогодні продукція компанії постачається в понад 20 країн світу, а щороку на заводі виготовляється більше 25 мільйонів пляшок ігристого вина. Обсяги постійно зростають, як і кількість замовлень. Тож цілком логічно, що з часом виникла необхідність створити окремий сайт для оформлення замовлень та продажів і почати обробляти замовлення в CRM. Як саме відбувалося впровадження CRM Бітрікс24 розказує Андрій Гребенюк, керівник IT-відділу ПрАТ «Артвайнері».

арт-000.png

Подружити сайт, ERP та CRM: місія здійсненна

Одним з найголовніших завдань на старті проєкту було консолідувати інформацію стосовно обробки замовлень між трьома системами: сайт, ERP та CRM, адже це дуже зручно збирати різні дані з різних систем в єдиному місці. 

Зараз на сайті представлено близько 100 товарів, але асортимент з часом розширюватиметься. У нас є  різні категорії покупців, тому надважливим було створити сайт і поєднати його з CRM таким чином, щоб зручно і швидко керувати інформацією та даними, оновлювати пропозиції, комунікувати з покупцями. 

Після численних консультацій з інтеграторами Бітрікс24 було вирішено, що сполучною ланкою між сайтом та ERP стане CRM Бітрікс24. Наразі обмін інформацією між цими системами відбувається наступним чином:

Етап створення замовлень. З ERP до CRM завантажуються дані стосовно товарів, їхньої кількості, цін, акцій, знижок тощо. Сюди ж, із сайту надходять замовлення, які обробляють менеджери. На основі даних із CRM, на сайті розміщується інформація про замовлення у особистому кабінеті клієнта.

Окрім того, в Бітрікс24 також передбачена можливість створювати замовлення власноруч — на той випадок, якщо товари було придбано в точках продажів, а не через сайт.

Обробка платежів та відвантаження. Обробка та відвантаження замовлень включає інтеграцію зі службами доставки «Укрпошта», «Нова Пошта», iPOST, а також з сервісом R-Keeper для прийому платежів. Бітрікс24 дає змогу інтегруватися з даними сервісами завдяки застосункам та програмному доопрацюванню.

Для автоматизації обробки замовлень було налаштовано бізнес-процес «Життєвий цикл Замовлення», що має кілька сценаріїв залежно від типу доставки та наявності потрібного товару на складах. При роботі з угодою, CRM обробляє дані про кількість товару на складах і якщо необхідної кількості немає на найближчому складі, повідомляє про це оператору, а також пропонує склад, де потрібна кількість є.

У розділі «Угоди» передбачено можливість передачі замовлення за допомогою запиту через АРІ в систему R-Keeper. Ця система аналізує отриману інформацію та формує пречеки та чеки для клієнтів. Даний функціонал використовується, в першу чергу, при продажу товарів у барах та інших точках продажів, що здійснюються не через сайт.


Реалізація запланованого: крок за кроком до цілі

Впровадження CRM для такого проєкту — досить об'ємне завдання. Враховуючи основні і додаткові задачі, які виникали в ході роботи, весь процес було розділено на три етапи.

Перший етап: На цьому етапі налаштували права доступу; створили сутності «Товар», «Угода», «Контакт», «Прайс-лист», «Склад»; налаштували інтеграцію з ERP; імпортували клієнтів та замовлення; автоматизували ключові бізнес-процеси.

Другий етап: Після базових налаштувань налагодили інтеграцію з WEB, поштовими службами, реалізували можливість вибору періоду очікування оплати та підключили сервіс для смс-розсилок TurboSMS.

Третій етап: інтеграція з R-Keeper.

Важливим пунктом стала реалізація механізму обробки замовлень, що включає в себе інтеграцію зі службами доставки — «Укрпошта», «Нова Пошта», iPOST. Для цього створили та налаштували окремий модуль «Логістика». Обмін даними зі службою iPOST відбувається за допомогою АРІ.

Ще одна корисна функція, яка з'явилася на порталі — можливість вказувати період очікування оплати замовлення. Якщо період очікування закінчився, система автоматично змінює статус угоди та повідомляє про це менеджера. Встановити період очікування оплати можна в адміністративній частині сайту.


Що буде далі? 

Інтернет-магазин для нас — це новий канал продажів, який дуже стрімко розвивається та дає прибуток. Важливо те, що є можливість покращувати та розширювати функціонал на базі інструментів Бітрікс24.

Впровадження Бітрікс24 допомогло «Артвайнері» створити єдиний інформаційний простір, де збирається вся необхідна інформація про замовлення, наявність товарів та статуси оплати чи доставки. Крім того, менеджери та керівники отримали зручний інструмент для здійснення контролю за статусом обробки замовлень і роботою з клієнтською базою.

Налаштування бізнес-процесів допомагає працювати із замовленнями згідно встановленого сценарію. Це сприяє ефективним комунікаціям з клієнтами та підвищенню їхню лояльність, допомагає створювати релевантні пропозиції для різних клієнтських сегментів та збільшувати повторні продажі.

Впровадження CRM — це лише перший фундаментальний крок, який заклав основу для подальшого розвитку компанії в напрямку інтернет-продажів та продажів в цілому.

Серед найближчих планів компанії — покращення налаштувань CRM із урахуванням відгуків працівників та покупців. Крім того, планується реалізація функціоналу для впровадження систем лояльності (знижки для клієнтів) та інтеграції з точками продажів (бари). 

Важливим моментом є те, що окрім широких можливостей системи Бітрікс24, існує велика кількість кваліфікованих інтеграторів, які допомагають інтегрувати та адаптувати необхідний функціонал під потреби конкретної компанії.


Погляд компанії-інтегратора

Реалізацією даного проєкту займався золотий партнер «Бітрікс24» компанія AlterEGO. 

8008234_2683437481769275_8316853896941142016_n.png

Компанія «Артвайнері» широко відома як в Україні, так і за її межами. Для нас відігравати ключову роль у процесі виходу виробника такого масштабу в онлайн – величезна честь і ми пишаємося отриманим результатом. Спільно з колегами «Артвайнері» ми автоматизували процеси обміну даними з внутрішніми системами та сайтом, впровадили потужний інструмент управління замовленнями та взаємодією з покупцями на базі Бітрікс24. Таким чином, ручна праця та ймовірність помилок зведена до мінімуму, а бізнес тримає руку на пульсі, отримуючи дані про продажі та роботу інтернет-представництва в реальному часі.

Кирило Мельничук, засновник та СЕО AlterEGO






Баннер для кейсов.png

Повернення до списку