Звіт про результати дослідження, 2020
Результати дослідження
ринку CRM в Україні
Як компанії будують взаємовідносини з клієнтами
Дизайн дослідження

Опитали 1030 українських компаній (середній, малий та великий бізнес) зі всієї країни.

Понад половина опитаних – власники і керівники бізнесу. 21% респондентів – заступники керівників, ще 11% – керівники напрямів з розвитку бізнесу і роботи з клієнтами.

Дві третини підприємств працюють у сфері послуг, третина з них – у торгівлі. Ще 15% припадає на сільське господарство, 12% – на виробництво, 7% – на будівництво.

map
18% Захiд
25% Київ
11% Пiвнiч
11% Центр
23% Схiд
12% Пiвдень
Галузь
15% Сільське господарство
12% Виробництво та промисловість
7% Будівництво
19% Торгівля і ремонт
47% Iншi послуги
Розмір компанії:
До 5 працівників
40%
6-10 працівників
28%
11-20 працівників
17%
21-50 працівників
9%
51-100 працівників
3%
101-200 працівників
2%
200+ працівників
1%
Роль у компанії:
Власник бізнесу
16%
Керівник бізнесу
42%
Заступник керівника (фінансовий директор)
21%
Керівник напряму розвитку бізнесу
11%
Інше
10%
Як українські компанії будують взаємовідносини з клієнтами?
8,4% українських компаній вже використовують CRM, впроваджують систему просто зараз або збираються це зробити.

У Києві відсоток компаній, які вже використовують цей інструмент або планують впровадити, очікувано вищий – 12% підприємств.

Найбільше використовують CRM компанії, що працюють у сфері послуг, зокрема IT, торгівлі, послуг у соціальній сфері, ремонті та промисловості.

2-1
53% Послуги, зокрема IT
23% Торгівля
14% Промисловість
6% Будівництво
4% Сільське господарство
Понад 90% компаній в Україні працюють із клієнтами за допомогою неспеціалізованих інструментів.
49% для збору звітності про роботу з клієнтами використовують Excel, а в 29% компаній фіксують ключові моменти взагалі на папері.

Порівняно з 2017-м роком бізнес в Україні все частіше відмовляється від Excel і віддає перевагу спеціальним сервісам. Але при цьому зростає відсоток паперової звітності.

Які інструменти використовуються для звітності про роботу з клієнтами?
67%
М.Е.Doc
56%
Excel
49%
Паперова звiтнiсть
29%
Власна розробка
21%
Інше
5%
Важко сказати
1%
52% компаній так чи інакше можуть контролювати процес продажів, але лише половина з них можуть не просто контролювати, а керувати процесом продажів.
При цьому 31% опитаних компаній дозволяють своїм співробітникам вести базу клієнтів самостійно і не вимагають від них систематизації та збору даних в єдиному місці.
Організація роботи з клієнтами на підприємствах, де відсутня CRM
31%
Кожен працівник займається роботою з клієнтами самостійно
29%
Єдина база клієнтів існує, керівник може бачити результати роботи
23%
Процес продажів розписаний поетапно, можна робити прогноз
4%
Немає системної роботи з клієнтами
4%
Роботою з клієнтами займається керівник
2%
Інше
7%
Важко сказати
Які CRM-системи найчастіше використовує український бізнес?
За якими критеріями обирають CRM?
Що покращується в компаніях після впровадження?
Усе це ви можете прочитати у дослідженні.

Аби отримати повну версію заповніть, будь ласка, форму: