Основні принципи делегування - досвід і поради ТОП-керівників

Юлия Хаматова
10 Лютого 2016
Оновлена: 24 Грудня 2018
Ми дізналися у ТОП-керівників із різних сфер діяльності, як вони розподіляють завдання між підлеглими і якими сервісами користуються для відстеження їх виконання.

Дмитро Дубілет, маркетинг-директор «ПриватБанку».

Я вбачаю у делегуванні велику масу плюсів. Керівник отримує можливість зосередитися на стратегічних питаннях, не ризикує через рутину недогледіти велику картинку. Крім того, у працівників не атрофується відчуття відповідальності, вони постійно розвиваються. Особисто у мене делегування, якщо чесно, поки що не дуже виходить. Маю постійне бажання – все робити особисто. Доводиться весь час себе обсмикувати.

У нас в банку є сервіс власного виробництва для ведення проектів і контролю виконання завдань, яким повністю задоволені.

bf04dadf49463d12c513a864da3589cb.jpg
Дмитро Суслов, директор українського офісу «1С-Бітрікс»

Постановка цілей і завдань, а також делегування - це ключові завдання керівника. Якщо він сам намагається займатися завданнями, які поставив або делегував, то виходить у нього точно є проблеми.

Розповім як це відбувається у нас. Двічі на рік в головному офісі компанії проходить триденна стратегічна сесія, за результатами якої ми беремо собі кілька великих глобальних напрямків роботи на наступний рік. Потім я повертаюся у свій офіс і ці великі завдання конкретизую, поділяючи на маленькі, які можна закріпити за певними співробітникам. Ми збираємося у моєму кабінеті і починаємо базікати: про результати минулого півріччя, про те, що вийшло, а що ні, про тренди на ринку, про завдання, якими б хотіли або потрібно займатися. А потім ми формулюємо це у конкретні завдання, які потрібно виконати протягом півріччя.

Для роботи ми маємо чудовий інструмент - Бітрікс24, який дає мені абсолютну гнучкість у постановці завдань, їх делегування і контролю.

80e1f59b05f023e71d6b99167ede73ba.jpg
Юлія Шилова, директор по маркетингу шопінг-клубу LeBoutique

Щоб делегування було "плюсом", а не "мінусом" потрібно навчитися ставити завдання. Комунікація – це наше все. Для мене найскладніше в делегуванні - знайти правильну ступінь контролю за виконанням. Важливо, з одного боку, надати колезі можливість проявити себе, а з іншого боку, якщо відпустити цей процес на самостійну течію, то результат може взагалі не відповідати завданню.

Проблем із розподілом завдань у нас немає - кожна людина в команді відповідає за свій напрямок із конкретними KPI. Я дотримуюся думки, що додатки вторинні. Головне - вибудувати систему. Ми використовуємо Jira і Trello.

6c0dad1ffea319504ba4bb486f899742.jpg
Артур Оруджалієв, власник Ain.ua

Я не знаю мінусів делегування. Одні плюси. Інша справа, що делегування неможливе з чистого аркуша. Для нього потрібна працююча екосистема, в якій всі розуміють куди рухається бізнес і де кожен зайнятий своєю справою. Саме тому в стартапах "все роблять всі" і ніякого делегування там особливо немає. Але коли процеси нормалізуються - цілком нормально передавати справи і відповідальність тим, у кого краще це виходить.

Є безліч різних систем управління проектами та колективних to-do листів. У них дуже зручно відстежувати завдання, терміни, Вони дозволяють оперативно розуміти загальний стан будь-якого процесу. Але як на мене, немає нічого зручніше звичайного листа від співробітника, в якому він вранці або ввечері повідомляє що було зроблено, що планується і які є труднощі. Займає це пару хвилин, але дозволяє керівнику бути в курсі, а співробітнику отримати відповіді на необхідні питання.

5a6001059d48c6929fd10b00f60d448d.jpg
Даніель Тонкопій, керівник і співзасновник стартапу DelFast

Кому і як делегувати - це ключове питання управління командою. Ми користуємося безкоштовною версією Trello, якої вистачає для більшості завдань. Він зроблений за принципом agile. Ставиш завдання, потім береш і перетягуєш у розділ «взято до роботи» або «виконано». Streak for Gmail - дуже зручна CRM. Вона дозволяє організувати як невелику вечірку, так і налагодити відстеження угод. Що важливо - можна довантажувати в CRM всю релевантну переписку по завданню і призначати роботу одразу з листа.

У зв'язку з тим, що в e-mail ми проводимо більшу частину свого робочого часу, цей інструмент - незамінний, щоб не відволікатися на внесення та перенесення інформації. У безкоштовної версії є обмеження, але ми в Delfast використовуємо комерцийний проект. Перевага цих двох продуктів - у їх простоті. Раніше користувалися Basecamp, Jira, Teamer, SalesForce, amoCRM, але у результаті природного відбору залишилися Trello і Streak.


b15b1f2dee3ac984f345e86288c34b48.jpg
Безкоштовно. Необмежено. Онлайн.
Бітрікс24 - це місце, де кожен може спілкуватися, спільно працювати над завданнями і проектами, управляти клієнтами і робити набагато більше.