Книжкова полиця Дмитра Суслова: як cтати вмілим керівником

Светлана Приступа
26 Жовтня 2015
Оновлена: 24 Грудня 2018
Дмитро Суслов, директор українського офісу "1С-Бітрікс", зробив невеличку підбірку книг для бізнесменів і керівників, яка допоможе по-новому поглянути на менеджмент, маркетинг і підприємництво, а також винести безліч корисних уроків з досвіду спеціалістів західного IT-бізнесу.

Мотивація, Брайан Трейсі

Взагалі, така лаконічна книга більше схожа не на допомогу, а на власний робочий зошит (якби він існував) із записами про те, яким керівником ти є. Рекомендую усім, кому потрібно впорядкувати свої знання про управління своїми підлеглими, а також взяти якісь перевірені способи на озброєння.

Брайан Трейсі вважає, що ефективна мотивація полягає в тому, щоб створити середовище, у якому кожен співробітник компанії захоче і зможе працювати з повною віддачею, на всі 100%. Він пропонує 21 конкретну пораду як домогтися цього, а я лише перерахую деякі з них:
- Обирайте людей, які відповідають посаді. Не варто брати когось на роботу лише тому, що у вас довго не закривається вакансія, а працівник потрібен. Пропонуйте роботу людям, зацікавленим у ній, які прихильні до компанії і захоплені процесами. Не забудьте застосувати правило трьох ... Втім, візьміть книжку в руки, щоб дізнатися про це правило.
- Дайте своїм новим співробітникам чіткі вказівки щодо їх роботи і забезпечте повне завантаження на старті. Тоді вони точно будуть знати чим займаються і в якому темпі працює ваша компанія.
- Використовуйте управління, засноване на цінностях, практикуйте управління по цілям і спробуйте управління за відхиленнями. Що-небудь із цього чи все разом обов'язково принесе плоди в силі мотивації ваших співробітників.
- Будьте вчителем і спробуйте стати наставником для своїх людей. Навчайте і тренуйте співробітників безперервно. Не варто побоюватися, що ваші люди навчаться і підуть. Бійтеся того, що вони не навчаться і залишаться.
- Наполягайте на принципі бездефектності, домагайтеся ідеального результату, забезпечте контроль якості всього, що роблять ваші підлеглі. Навіщо погоджуватися на непоганий результат, якщо при додатку зусиль роботу можна зробити відмінно?
- Регулярно проводьте мозкові штурми. У них народжуються рішення, які не можуть прийти при звичайних обговореннях. А ще вони здатні згуртувати вашу команду і дати її членам можливість краще розуміти і відчувати один одного.
- Завжди давайте особистий приклад, будьте позитивні і тримайте своїх колег у курсі справи, створюючи відчуття причетності до подій у компанії. Нарешті, слухайте своїх людей, цікавтеся їхнім особистим життям і поглядами на робочий процес.

8efd7ede6d03b1a2b6275bab5c9f5c18.jpeg
Як працює Google, Ерік Шмідт і Джонатан Розенберг
Це одночасно і бізнес-біографія однієї із найбільших світових корпорацій сучасності, і звід внутрішніх законів і правил, за якими цей гігант був створений і успішно керується. Вона написана головою ради директорів «Google» Еріком Шмідтом і віце-президентом Джонатаном Розенбергом, які розкривають в ній секрети того, як їм вдалося побудувати не більшу, а велику компанію.

Одна з родзинок книги - це хороший гумор і постійні шпильки на адресу інших компаній або людей з долею самоіронії. У неї є цікава особливість: майже на кожній сторінці відсилання до яких-небудь фактів чи подій - виноска дрібним шрифтом, а в деяких місцях обіймає дві-три сторінки, пояснюючи що ж насправді мали на увазі автори. Крім цього, ці комментарі додають гарну частку вагомості словам авторів, демонструючи їх широкий кругозір та інформованість у багатьох питаннях. Автори абсолютно чесно розповідають про всі невдалі продукти «Google» і причини закриття успішних, але вже неактуальних проектів компанії. Потрібно мати сміливість, щоб говорити про це на повний голос.

Ця книга дійсно практична. У ній вкрай мало абстрактних порад, а більшість із них як за один день щось змінити у вашій компанії або по-новому поглянути на процеси, які відбуваються. Висновок цілком однозначний - «Як працює Google» слід прочитати кожному, хто має відношення до інтернету, інновацій, інформаційних технологій або сучасному управлінню бізнесом.

37d4f9abf1a17d8e6e660d41e9389993.jpg
В один клік, Річард Л. Брандт

Книга «В один клік» розповідає про виникнення, зростання і успіх Amazon, а також про роль Джеффа Безоса у цих процесах. Це детальна біографія приголомшливої ​​компанії та її лідера, доля якого нерозривно пов'язана з нею.
Молоді роки Безоса, його перша робота в інших компаніях і інноваційне мислення, початок підприємництва, поява інтернету і прозріння Джеффа, перші думки про створення електронного майданчика, створення компанії, перші замовлення, божевільне зростання, перші інвестиції, період «краху доткомів», вихід на IPO, перехід від компанії без прибутку до організації з класичною структурою і справжніми грошима, політика поглинань, унікальні технологічні рішення, суди та патентні суперечки, відносини з конкурентами і світове лідерство, - всі ці історії про Amazon можна знайти в цій книзі.

Навіть вдалося знайти чудову фразу одного з програмістів гіганта про те, що при створенні amazon.com вони жартували, ніби в майбутньому ідеальним книжковим інтернет-магазином буде той, який покаже тобі одну єдину книгу. Ту саму, яку ти зараз хочеш купити. Тобто ні пошуку, ні навігації, ні каталогу. Просто набираєш адресу сайту, а на всю сторінку лише одна твоя книга і кнопка «Купити».

f4d5938d860bd453121e958006816a7a.jpg
Формула менеджменту, Тимур Дергунов

Якщо ви не перший рік займаєте керівну посаду в компанії, то напевно виробили для себе якийсь звід законів, правил і табу, яких потрібно дотримуватися, щоб не наступати на старі граблі. Так зробив і Тимур Дергунов, виконавчий директор російської компанії «Що робити Консалт», на основі власних робочих принципів написав книгу «Формула менеджменту. Практичний посібник початківця керівника ».

Ніякої теорії, тільки практика керівника великої продає компанії з багаторічним стажем. Автор книги детально розповідає про те, що ж відрізняє менеджера від звичайного співробітника (поведінка, сильна позиція, навички писати і говорити, пізнання в області маркетингу, здатності до самомотивації і відновленню власних сил, інтуїція, уміння працювати в кризових умовах, прагнення до самоосвіти); та як стати лідером і з чим можна зіткнутися, тягнучи колектив за собою. Ціла глава книги присвячена формування команди: прийомі на роботу, випробувальному терміну і різних формах звільнення. Ну і майже половина книги «Формула менеджменту» зможе дати вам розуміння того, як працювати з правильними людьми (і з неправильними теж), як ставити і контролювати виконання завдань, як мотивувати співробітників, як знаходити підходи до людей із різними особистісними якостями, як лаяти і хвалити їх, як проводити наради і створювати творчу атмосферу з суворою дисципліною.

«Формула менеджменту» написана дуже простою мовою, навіть якщо не знайдете для себе нічого нового, то в будь-якому випадку, зможете розкласти по поличкам наявні у вас навички.

3e2b981a36da729ac3f11ccd395c01ba.jpg

Легко не буде, Бен Горовіц

Якщо ви думаєте, що життя вищої особи компанії - це угоди на мільйони щодня, галасливі вечірки, радісні рукостискання, зростаюча вгору крива зростання акцій після IPO, злиття і поглинання, святкування з приводу виходу нових продуктів, бонуси і опціони, то швидше за все ви помиляєтеся. Життя CEO - це щохвилинна відповідальність, щосекундне прийняття рішень і середня ефективність на 22 бали з 100 можливих. І нова книга Бена Горовиця дозволить вам тверезо поглянути на багато аспектів роботи вищої посадової особи в бізнесі.

Ця книга - одкровення, щирість і чесність автора у відносинах з собою, співробітниками, клієнтами та інвесторами. Перші три розділи книги «Легко не буде» розповідають про історію Бена Горовиця, який працював спочатку в Silicon Graphics, потім в NetLabs і Lotus Development, після чого затримався в Netscape, що і визначило його прагнення робити програмні продукти для інтернету. Спочатку він створив з партнерами компанію LoudCloud, що пропонувала хмарні рішення (адже це був такий далекий 1999 год), потім в повній мірі відчув на собі крах доткомів, але знайшов спосіб зберегти компанію, продавши її (виділивши один її продукт - Opsware - в окрему компанію). Потім шли декілька років злетів і падінь і, нарешті, продаж його компанії в руки Hewlett-Packard за 1650000000 доларів.

Починаючи з четвертого розділу мова йде про всі нюанси і складнощі роботи CEO, з якими йому довелося зіткнутися особисто за 8 років складного шляху на цій посаді. Бен Горовіц дає поради як правильно звільняти лінійний персонал і топ-менеджерів, чому віддати перевагу - дружбі чи інтересам компанії, як боротися з брехнею переможених та корпоративними інтригами. Автор відзначає важливість навчання співробітників, розповідаючи про те, чому важливо цим займатися, і як найкращим чином побудувати цей процес. Кілька розділів книги присвячені найму персоналу, причому, автор в деталях розбирає кілька етичних питань, пов'язаних з цим процесом (наприклад, чи варто переманювати співробітників з компаній своїх друзів). Звичайно ж, достатньо уваги приділено і оцінки ефективності менеджменту компанії. Більша частина книги присвячена внутрішнім процесам компанії: від посад і просуванню по службі до звільнення CEO і топ-менеджерів, від створення корпоративної культури до встановлення взаєморозуміння між менеджерами і співробітниками. Також ціла глава книги присвячена зростанню компанію і процесам масштабування.

Ну і нарешті, головне питання - все-таки CEO народжуються чи ними стають? Як залишатися лідером, не знаючи, куди йдеш, де ж насправді грань між страхом і відвагою, що таке CEO для світу і CEO для війни, як стати CEO і чому люди повинні слідувати за ним - на ці питання у Бена Горовиця вже є відповіді, варто лише взяти в руки його чудову книгу.


28455e6d49237058fb2f84e5d396271d.jpg
Безкоштовно. Необмежено. Онлайн.
Бітрікс24 - це місце, де кожен може спілкуватися, спільно працювати над завданнями і проектами, управляти клієнтами і робити набагато більше.